Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2011-03-23 17:42:46

Kwiatuszek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-13
Posty: 49
Punktów :   

Zad.nr. 5

A więc:
Przed nasza grupą kolejne zadanie . Tym razem zespół musi wskazać potencjonalnego beneficjenta dzięki któremu nasz projekt będzie realizowany.
Podczas spotkania organizacyjnego każdy członek zespołu zaproponował swoją koncepcję dotycząca projektu.Ponieważ mieliśmy bardzo dużo pomysłów ,postanowiliśmy  spisać kilka przykładów aby spośród nich wybrać jeden konkretny cel naszej dalszej pracy nad projektem. Oto kilka tematów naszej dyskusji.

...........Dalej opisałam propozycje o których wspominaliśmy na ostatnich wykładach, pozwoliłam sobie dodać od siebie kilka następnych.Opisałam je króciutko, pomysł i ewentualny plan działania . Tematów jest 6,pomoc wychowankowi domu dziecka, darmowa książka na wsi, rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych, schronisko dla zwierząt, świetlica terapeutyczna dla dzieci z autyzmem oraz klęski żywiołowe.Tak jak wyżej napisałam podałam pomysł i w jaki sposób byłby on realizowany ( zbiórka pieniędzy, koncerty, kiermasze, mecz  którym rozmawialiśmy, dla zwierzaków jakaś zbiórka karmy oraz pieniędzy na leki i sczepienia, zorganizowanie turnusu rehabilitacyjnego to przy dzieciach niepełnosprawnych, wychowankowie domu dziecka- sponsorzy, )
............

Po burzliwej dyskusji,wymianie poglądów oraz argumentów wspólnie podjęliśmy decyzję dotycząca wyboru potencjonalnego beneficencja , otóż została nią Świetlica terapeutyczna  dla dzieci z autyzmem. I od tej chwili nasz projekt nosi nazwę "Zapomniana szkoła "

O świetlicy pisze Ola.

Jeżeli macie jakieś inne pomysły , to piszcie, zawsze można coś jeszcze zmienić , dopisać.
Czekam
Pozdrawiam Małgosia

Offline

 

#2 2011-03-23 20:41:19

 acmom

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 16
Punktów :   

Re: Zad.nr. 5

UWAŻAM, ŻE JEST OK!!!

POZDROWIONKA

Offline

 

#3 2011-03-24 06:17:53

Kwiatuszek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-13
Posty: 49
Punktów :   

Re: Zad.nr. 5

A to praca  Oli na temat świetlicy.

Grupa studentów Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania Wydziału Pedagogiki, zdecydowała się pomóc świetlicy terapeutycznej przy  Stowarzyszeniu Rodzin Autystów I  Przyjaciół " Mały Książę" w Kędzierzynie - Koźlu.                                                                   Świetlicę założyła pani Barbara Wawrzynowicz , która zajmuje się dziećmi autystycznymi i pomaga wejść w dorosłe życie swoim wychowankom.

Decydując się na pomoc tej świetlicy braliśmy pod uwagą:

-  świetlica znajduje się w pobliżu naszego miejsca zamieszkania

-  budynek świetlicy był zalany podczas ostatniej powodzi w 2010 roku

        (budynek był  świeżo po remoncie),

-  świetlica jest znacznie nie dofinansowana

-  zorganizowanie pokoi terapeutycznych,

-  brak terapeutów i przedmiotów terapeutycznych,

-  wyposażenie kuchni do nauki życia dnia codziennego,

-  świetlica wspiera rodziny dzieci dotkniętych autyzmem (prowadzi szkolenia, kursy).

Występuje dotkliwy brak funduszy, które pokryłyby koszty związane z bieżącym funkcjonowaniem organizacji (np. koszty administracyjne, lokalu i biura oraz rachunki za media)

Koszty administracyjne to, koszty budynku szkoły i Świetlicy Terapeutycznej.

Biurowe natomiast to, materiały, pomoce, sprzęt rehabilitacyjny, a także wynagrodzenia za prace terapeutów.



Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, które najczęściej ujawnia się w ciągu pierwszych trzech lat życia jako rezultat zaburzenia neurologicznego, które oddziałuje na funkcje pracy mózgu. Jest skomplikowanym zespołem upośledzenia rozwoju, w którym istotną rolę odgrywa funkcjonowanie mózgu. Jest to choroba neurologiczna, wśród typowych cech są problemy z komunikacją uczuć i związkami społecznymi. Występują również kłopoty z integracją wrażeń zmysłowych. W typowych przypadkach pojawia się w

pierwszych trzech latach życia. Ocenia się, że występuje u około 2 do 6 na 1000 osób, przy czym jest cztery razy częstszy u mężczyzn niż u kobiet. Zaburzenia utrudniają im porozumienie z innymi i stosunek do świata zewnętrznego. Chorzy mogą wykonywać te same ruchy ciała ( np. machanie ręką, kołysanie się ), nietypowe reakcje wobec ludzi, lub przywiązanie do przedmiotów, czy sprzeciwianie się jakimkolwiek zmianom w rutynie. W niektórych przypadkach może występować agresja i/lub samookaleczanie

się. Autyzm jest trzecim najczęściej spotykanym upośledzeniem rozwojowym- częstszym niż zespół Down'a. Wśród wielu specjalistów rozpowszechnione jest błędne przekonanie jakoby autyzm dotyczył jedynie wieku dziecięcego, tak więc nie biorą oni pod uwagę tej diagnozy gdy mają do czynienia z dorosłymi.

Obecnie autyzm może być leczony (farmakologicznie i behawioralnie), ale nie jest wyleczalny. Wczesna diagnoza i działanie są niezbędne w celu zapewnienia jak najlepszego rozwoju dziecka. Uważa się powszechnie, że nie jest możliwe stworzenie w pełni działającego leku, bo na autyzm wpływają cechy mózgu determinowane na bardzo wczesnym etapie rozwoju.

W spektrum autyzmu wchodzą:

- Autyzm dziecięcy

- Zespół Aspergera



Przyczyny:

- defekty neurologiczne o szczegółowo nieznanej etiologii, genetyczne - uwarunkowane genem EN2 na chromosomie 7, a także innymi genami znajdującymi się na chromosomach 3,

4, 11;

- przekazywana jest nie tyle podatność na autyzm, ile skłonność do wystąpienia spektrum zaburzeń: trudności przystosowania, cech osobowości, czy innych psychoz.

- wiek ojca od 40 i więcej lat zwiększa ryzyko zachorowalności na autyzm

- zaburzenia metaboliczne, przede wszystkim nietolerancja glutenu i kazeiny, zaleca się dietę pozbawioną tych substancji

- zespół nieszczelnego jelita, często spowodowany intoksykacją drożdżakami

- urazy okołoporodowe

- uszkodzenia centralnego układu nerwowego

- toksoplazmoza (wrodzona)

- dziecięce porażenie mózgowe

- szczepienia w okresie niemowlęcym

- poważne infekcje i intensywne antybiotykoterapie w okresie niemowlęcym

- alergie i osłabiona sprawność immunologiczna

- obniżona zdolność do detoksykacji

- zatrucie rtęcią i metalami ciężkimi



Objawy:

-autystyczna izolacja

-przymus stałości otoczenia

-niezdolność do interakcji społecznych

-stereotypowe, powtarzające się czynności

-zaburzenia mowy lub całkowity brak mowy

-łatwość mechanicznego zapamiętywania

-w przypadku dzieci można zauważyć brak gaworzenia, wskazywania i wykonywania świadomych gestów po pierwszym roku życia, nie składa słów w pary w wieku 2 lat, nie reaguje na imię

-dziecko woli spędzać czas samo niż z innym, nie interesuje się zawieraniem przyjaźni, słaby kontakt wzrokowy, mało się uśmiecha

-brak zdolności językowych i społecznych

-dziecko nie potrafi się bawić zabawkami

-brak spontaniczności lub pomysłowości w zabawach, nie proponuje czynności, nie wymyśla zabaw

-nadmiernie porządkowanie zabawek w przypadku dzieci lub przedmiotów w wypadku dorosłych

-przywiązane do jednej zabawki lub przedmiotu

-czasem wydaje się upośledzone słuchowo lub w Zespole Aspergera wyostrzony zmysł słuchu

-urojenia, omamy

-nadpobudliwość lub otępienie, częste wybuchy złego humoru bez powodu, uparte przywiązanie do jednego przedmiotu lub osoby, może okazywać agresję lub autoagresję



Co tydzień pojawia się nowa rodzina z takim ogromnym problemem. Rodzice najczęściej są biedni. Te dzieci potrzebują natychmiastowej terapii, a rodzice pomocy, czasami psychologa. Wszystko kosztuje i to coraz więcej. Władze dają grosze, albo w ogóle odmawiają pomocy. dzieci potrafią być wspaniałe, ale trzeba z nimi pracować ,pracować i jeszcze raz pracować. Za prace ludzi trzeba płacić. W terapii autystów najważniejszy jest czas. Jeśli szybko podejmiemy terapię to w przyszłości  jako podatnicy

nie będziemy musieli ich utrzymywać, będą samodzielni. Jeśli przegapimy, albo zaniedbamy to teraz, mamy problem wszyscy jako społeczeństwo. Nasze emerytury będą jeszcze niższe, bo państwo będzie musiało utrzymać całą rzeszę nieudolnych, niepełnosprawnych autystów, którym ktoś kiedyś nie pomógł, a mogli żyć samodzielnie i nawet pracować.

Offline

 

#4 2011-03-24 18:43:36

Kasia

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 22
Punktów :   

Re: Zad.nr. 5

Myślę, że tak może być, pewnie będziemy to prezentować, jeżeli będą od
Sikory jakieś ale to zawsze można to poprawić:)

pozdrawiam!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.3d.pun.pl www.ziro.pun.pl www.aranzediscopolo.pun.pl www.komputerdlazielonych.pun.pl www.teenager-hogwart.pun.pl